onsdag, juli 12, 2006

En blogger lurer på hva hun driver med

Ikke før jeg selv begynte å blogge skjønte jeg helt hva en blogg er, ja egentlig skjønner jeg det fremdeles ikke. Hva er vitsen og hvorfor gjør JEG det?
Egentlig laget jeg bare en blogg for å teste ut mediet, målet var å få til ting. Jeg sleit for eksempel for å gjøre bloggen søkbar på google. Bare for moro skyld.
Før jeg fant jeg jo ut at dette var enklere enn jeg trodde: Det er bare et tidsspørsmål før en blogg blir søkbar, kanskje bloggen må modnes først? Trenge seg fram i cyber spacen?

Hjelp, jeg forsøpler, tenkte jeg. Jeg er et søppelsvin i cyberspace!

Jeg blir selv mektig irritert hvis jeg kommer over private hjemmesider og annet tull og tøys når jeg søker etter informasjon. Så nå vurderer jeg å legge inn stavefeil i pregnante søkeord, for eksempel forfatternavn.

Hvor stor er denne cyberspacen egentlig, den er vel ikke uendelig som universet heller? Jeg erklærer her og nå: den dagen cyberspace er full trykker jeg på Delete-knappen for å slippe viktige websider fram!

En ting jeg lurer på er følgende: hvorfor legger blogspot.com ut dette tilbudet gratis? Jeg mottar ingen reklamer og trenger heller ikke legge ut noen. Kommer de på døra en vakker dag og forlanger en nett sum for at jeg skal få lov til å fortsette. Når de regner med at jeg er blitt helt hekta. Som den reneste heroin-misbruker.

Er det en måte å overvåke oss på, er det CIA som står bak? Nei jeg er ikke paranoid, men innrøm at det er en morsom teori!

Seks studenter på bibliotekarutdanninga har laget en blogg om blogging, og min blogg kommer under det de kaller Personlig blogg.


Mens jeg skriver dette henger sønnnen min over meg og skal liksom "hjelpe" meg. Hvorfor henger sønner alltid over mødre når de sitter ved en datamaskin?

Ingen kommentarer: