mandag, juli 03, 2006

Biskötarne av Lars Norén

Etter å ha veltet meg i erotikk og dekadanse fra Victoriatiden er det på tide med litt svensk sosialrealisme fra 1970. (Alt er en overgang sa kjerringa da hun ble flådd). Boka er ikke kommet ut på norsk. Lars Norén har i hovedsak skrevet skuespill av det nitriste slaget.

Jeg fikk boka av gubben til bursdagen min, hadde neppe valgt den selv men det kan jo også være noe av vitsen med å få bøker. At man ikke velger dem selv. Nå er jeg jammen spent, boka kom ut for 36 år siden. Har tida gått fra den eller kan den fremdeles leses? Jeg skrider til verket med forventning.

Dagen etter
Men nå tar jeg en Noren-pause. (Kom til ca s. 13). Orker ikke klaustrofobiske skildringer av junkies som vasser rundt i skitne underbukser akkurat nå... Jeg vil heller lese om Goya Han levede for resten samtidig med Jane Austen

Ingen kommentarer: