onsdag, november 07, 2007

En etterlysning

Etter å ha sørfet litt på Youtube (igjen kremt kremt) kom jeg til å tenke på en kinoreklamefilm for ungdom om bibliotek som ble laget etter initiativ fra BUF (Spesialgruppen for bibliotekvirksomhet for barn og unge) i slutten av 80-åra (? )

Filmen var i svart hvitt, ble laget av JBR reklamebyrå, og filmet på hovedutlånet på Deichman. Den ble til og med vist på kino. Filmen var morsom men humoren var muligens noe intern. Hvor er filmen nå? Hva med lage en DVD av filmen og det beste av alt : legge den inn på YOUTUBE. Et uvurderlig samtidsdokument. Hvem tar saken?

I mellomtida kan vi jo trøste oss med denne. Men det heter altså ikke libary girl. En dum trykkfeil. Gruppa heter Boyzvoice og hvem bibliotekaren er veit jo ”alle” men på hvilken Deichmanavdeling er filmen er tatt opp?

PS : Hvor initialene BUF kommer inn? Det er en lang historie...

PS 2 : Joa det finnes en mer strømlinjeformet tegnefilmversjon av denne sangen på Youtube men den kan du jo finne sjæl hvis det er så nøye.

PS 3 : Om det ikke finnes nyttigere ting å foreta seg en å sørfe på Youtube? Jess!

PS 4 : BUF : Hva med en aldri så lite oppdatering?

PS 5 : jammen er de bedårende de derre gutta som "had never read a book before".

10 kommentarer:

HPL sa...

Når det gjelder PS4: BUF har ligget lavt litt for lenge nå, men har akkurat opprettet en blogg som det etter hvert skal skrives en del på ... forhåpentligvis.

elis lesebabbel sa...

Dette er strålende! jeg legger den inn i min hall of fame of blogs så fort som faen. kan nesten ikke vente til neste oppdatering!

Anonym sa...

Den er spilt inn på Røa, woo (eller var dette juks kanskje?)!!

Morsomste jeg har sett i det siste på youtube er forøvrig dette: http://youtube.com/watch?v=Jb8CH0rTcY4

Unknown sa...

Filmen finns på fjesboka (facebook), Leikny har lagt den inn der, så jeg vedder på at hun har oversikt over hvor du kan få tak i en kopi. Og hun legger den sikkert ut på YouTube om du spør pent:-)

elis lesebabbel sa...

Du mener nåværende avdelingsdirketør i ABM : Leikny Haga Indergaard? Vil helst slippe å melde meg inn i facebook. Kan godt spørre henne ja. Jeg ser henne jo rett som det er.

Hvis ikke BUF bør tar saken? Noe å legge ut på den fine nye bloggen ?

elis lesebabbel sa...

Takk skal du ha for resten. Synd hvis denne småpussige internironiske noe tidstypiske og situasjonbestemte filmen skulle gått i glemmeboka.

Har sett den som kinoreklame også og faktisk var det noen andre enn meg som lo. (Muligens bibliotekarer?)

BUF: HØØØØØRER DERE!!!!

HPL sa...

BUF: HØØØØØRER DERE!!!!

JAAAA DAAAA MAAAASAAAA!!
(jeg er egentlig ikke lenger med i BUF-styret ... tror jeg)

elis lesebabbel sa...

Såpass ja. Den gangen jeg var med i styret var BUF under seksjon 3 i Bibliotekforeningen og ledelsen med fr. Granheim i spissen var rimelig gretten for at vi insisterte på flat struktur og bare brukte fornavn på referatene.

Men vi visste da at vi var med i styret. Og ikke bare trodde :-)

Unknown sa...

Jepp, det er ABM-avdelingsdirektøren Leikny jeg snakker om. Skal se om det er mulig å nå filmen på noen annen måte utenfor Fjesboka.

Anonym sa...

Library girl igjen: jepp: den er tatt opp på Røa. Spurte likegodt LG herself. (Som selvfølgelig er en ekte bibliotekar)

Miromurr : flott at du tar saken siden BUF tydeligvis ligger i dvale. Bare skjekk bloggen deres. (Noe annet var det da jeg satt i styret en gang i kremmt... 80-åra)

Hilsen uinlogget Eli på jobb.