torsdag, november 22, 2007

Jeg klarte det!

For første gang i mitt liv som sivilist har jeg greid å
levere en bibliotekbok før fristen!!!

Er jeg god eller!!!!


Og sparte dermed kr. 50,- i purregebyr. Og de penga brenner jo bare i lomma! Røa: dere ble vel letta nå, tenker jeg ! Boka ble levert på Majorstua, nei unnskyld hva sier jeg; jeg mener jo Majorstuen. Regner med at dere har den over helga hvis alle ledd fungerer som de skal!

PS: og dermed er det bevist : bibliotekarer er bedre enn sitt rykte!

13 kommentarer:

Anonym sa...

og så den tykke boka!

Tonita sa...

Jeg har også nesten unntaksvis en Røa-bibliotekbok til låns for tiden, - og fordi jeg har sleipet meg til et innlån via annet bibliotek kan jeg ikke bruke Min side, eller hva det nå heter på deichmansk, for fornye selv. Latskap har sin pris. Bibliotekarer fortjener et dårlig rykte, - ja bortsett fra Eli da som en god stund kan sole seg i sitt eget plettfrie blanke rykte.

Anonym sa...

Gratulerer masse, Eli! Kjempeflink er du :D

Tonita: Øhm, du kan forlenge alt i MappaMi så lenge det er fra Deichmanske..?

Tonita sa...

Ms Joplin: selv om jeg har fått et annet bibliotek til å låne den inn for meg? Lånet er jo da registrert i to helt forskjellige utlånssystemer.
Kanskje jeg skal prøve, - bare for morro skyld (egentlig føler jeg jo at jeg ikke skulle ha låmt den som interbiblioteklån)
*kikker beskjemmet ned*

Anonym sa...

Tonita: med Deichmans MappaMi kan du fornye alle lån uansett hvilken filial boka kommer fra. Men tror nå du mener at boka er fjernlånt fra bibliotek utenfor Oslo (evnt fagbibliotek)? Da kan du ikke fornye nei.

elis lesebabbel sa...

Kanskje ikke rette kanalen dette heller : men kan du årne Bibliotekpolitiet av Stephen King til meg via fjernlån MsJoplin? Finnes ikke på deichman og ei heller i handelen hvis jeg skal tro bokkilden. På NLB har vi den bare i blindeskrift og så god er jeg ikke til å lese punkt altså. Fikk den anbefalt av en herremann ved navn Rocke-D.

Tonita sa...

Det var nok det jeg trodde Ms J- Min daglige verden er fagbibliotekverdenen - og lat og lettvint som jeg er (mis)bruker jeg de mulighetene jeg har.
Får nok komme igang med lesingen og levere i tide.

elis lesebabbel sa...

Tonita! Du er bare helt rå! Og med dette erklærer jeg for hele verden at noe sånnt har aldri jeg gjort altså! Sant Peter! Hører du!

Anonym sa...

I følge Hitra bibliotek finnes novellen "Bibliotekpolitiet" i boka "Etter midnatt III-IV : langnoveller", som faktisk befinner seg på Røa. Jeg skal sjekke ut saken og komme tilbake til deg ;)

Ellers fjernlåner vi da ikke inn skjønnlitteratur (gjør vi?)! *se strengt på*

elis lesebabbel sa...

Takk skal du ha! Der har du muligens løsningen.
Kjenner ikke reglene for fjernlån av skjønnlitteratur, jeg. Da jeg jobbet på deichman mener jeg at fjernlån var fjernlån.

Nok om det : det HENDER vi på NLB fjernlåner bøker fra både Depot i Rana og Deichman hvis boka ikke finnes i handelen lengre - for bokproduksjon i lyd eller punkt. Enten for å dekke lånerønsker eller for å tette huller i samlinga.

Men har aldri falt for noen fristelser her. Min sti er ren.

Tonita sa...

*rød i toppen* (og det er ikke bare fordi jeg har 39,6 og er sengeliggende)

Jeg viser mitt sanne jeg, - forsøkte meg på noe jeg visste ikke var lov, - og er dum nok til å vitne offentlig om det.

Hjelper neppe å love på tro og ære å levere i god tid heller vel.

På Røa vet de ikke hvem jeg er, jeg har til min forskrekkelse oppdaget at blogger som bruker Wordpress får se e-postadressen til kommentatorene - uten at det er varslet faktisk.

Jeg skal ikke bekjenne synder andre steder enn der jeg får være anonym.

Vårherre vet, - akkurat som han holder styr på bønnene til Håkan Nessers Barbarotti, - så jeg får forsøke meg med an aldri så liten Barbarotti med ham (men det virker neppe siden jeg er mye mindre troende enn Barbarotti)

Håkan Nesser anbefales, og medynk bes om.

elis lesebabbel sa...

Kjære Tonita
Har du ikke verre synder å skryte av enn dette så imponerer du ingen :-)
Sov godt og god bedring.

Tonita sa...

Trodde vel ikke jeg skulle vinne noen bekjennelseskonkurranse akkurat. Flere synder har jeg, men ikke som jeg har lyst til å skryte av.