lørdag, desember 09, 2006

Lydfiler

Som den observante leser av denne bloggen umulig kan ha unngått å få med seg. Jeg har oppdaget Wav-filene. Når andre bruker bilder illustrerer jeg med lydfiler. Jeg har etter hvert ervervet meg en god del nettesteder men også gjort noen oppdagelser. For eksempel har alle wav-filene skiftet adresse på favorittnettstedet mitt. Derfor er det en god del råtne linker på bloggen. Men thats life: en blogg er en blogg!

Her har du en pålitelig lydarkiv. (Håper jeg...) Og; alle lydfilene ordnet etter et alfabetisk klassedelt system! Yabbadabbadooo!
Her finner du fuglelyder; med fuglens latinske, norske og franske navn. Samt esperanto. Og her har du fugler i Hordaland. Hva som er så spesielt med fuglene i Hordaland vites ikke. Opp til flere av dem har for resten lurt seg hit til Østlandet.
For de religiøse kan jeg anbefale dette nettstedet. Med denne sangen som et mulig høydepunkt. Originalen her så kan du sammenlikne!

Ellers kan jeg anbefale dette latterarkivet. Med denne lydfila som mulig høydepunkt.

En mer bedriten oppdagelse jeg har gjort er at noen lydfiler slettes ikke lar seg linke til. Man kommer da bare på hovedwebstedet. En gang la jeg ut sekkepipeversjonen av Amasing grace og kort tid etterpå var den borte. Jaja, kanskje ingen stor tragdie. Og på ett nettsted poppet det opp en advarsel mot å legge ut lydlinker på egne nettsteder. Du store. Lufta er vel for alle og lyden og skulle man tro! Kjipinger! Nok om Wavfiler for i dag!

PS: Jeg hadde store planer om å oppføre et hørespill basert på wav-filer. Forestillingen er utsatt på ubestemt tid! Kanskje like bra...

Siste PS: med en gang jeg publiserte denne bloggposten sjekket jeg alle linkene, og alle virka! Så får vi se hvor lenge den moroa varer! Må alle gode krefter stå meg bi!

Siste: 19/12: Nok om Wavfiler for i dag! har forsvunnet. ("This is the end" Jim Morrison og Må alle gode krefter stå meg bi! (May the force be with you) er der ikke mere. Man kommer til helt andre websteder. Blant annet www.amazon.com.
Merkelige greier!

2 kommentarer:

Anonym sa...

God helg til deg og, forresten

elis lesebabbel sa...

Ja hadde det bare ikke vært for disse plagsomme wav-filene...