torsdag, mai 10, 2007

Tilbakeskuende

  • Vi er i Victoriatidas (unnskyld Victoriatidens) London
  • Da alt var ukomplisert
  • Alle kjente sin plass
  • Før all den derre teknologien
  • ”Då en tös var en tös och en kar var en kar”
  • Boka har litt gammeldagse typer
  • Illustrasjonene likeså (gammeldagse)
  • Fargene i bruntoner
  • Gammelt kart over London på innsida av permen
De som er med:
  • Sherlock Holmes og
  • hans kjære Watson
  • En gjeng sjarmerende (eller kanskje mer korrekt charmerende) gategutter
  • En brokete forsamling cirkusartister, noen med eksotiske lyter som dame med skjegg og dame med to hoder.
Mer her
Grunntonen er koselig, ideen ganske god, habilt håndverk, men kunne kanskje hatt litt mer temperatur?
Bestemor! Denne kan du trygt kjøpe til barnebarna dine! Dette er første bind i en serie, den er skrevet av forfatterparet Tracy Mack & Michael Citrin og boka heter Sherlock Holmes og gateguttene i Baker Street.
Og da har jeg sagt det jeg gidder å si om den boka.

PS: Trenger vi all denne ”nostaligispenninga”? Sånn som disse bøkene? Eller denne serien for den delen. (Websida her)
PS 2: På en annen side. Skal vi bare ha bøker vi trenger?
PS 3: Finnes det i det hele tatt noen bøker man "trenger"
PS 4: Trenger vi bøker i det hele tatt?
PS 5: Trenger jeg sitte her å vrøvle slik?
PS 6 : Er det ikke på tide å slutte snart?
PS 7 : Og slik kan man jo fortsette å diskutere med seg sjæl hvis jeg ikke snart finner på noe annet å gjøre
PS 8 : For eksempel finne en mer interessant bok
PS 9 : Enten man nå trenger den eller ikke?
PS 10: Fri og bevare meg for slike bøker, forresten
PS 11: De gidder nå ihvertfall ikke jeg lese
PS 12: Og nå har vel de fleste sluttet å lese denne bloggposten
PS 13 : Så nå kan jeg vel slutte før jeg tar helt av
PS 14 : Er ikke middagen ferdig snart da?
PS 15 : Uten at jeg gidder å plage de få leserne som eventuelt har holdt ut med menyen
PS 16 : Haha menyen, den var god!
PS 17 : Og med dette har jeg bevist en gang for alle at man slettes ikke trenger ha noe vesentlig å skrive om for å skrive.
PS 18 : Noen burde forresten la være å skrive og egne seg til ting de kan
PS 19 : Hvis man da i det hele tatt kan noe som helst, og der var visst middagen klar. Puuuuhhh!

3 kommentarer:

Molla sa...

For min del kan Sherlock Holmes ta med seg disse gateguttene sine ut på ville heia og presentere dem for Hunden fra Baskerville. Da tenker jeg de ikke vil være fullt så høye i hatten i neste bok.

elis lesebabbel sa...

Kloke ord, Molla! Som jeg skulle ha sagt det selv. Men det var DU som sa det!

Anonym sa...

Ja...jo, det var vel det.