søndag, desember 09, 2007

Har vært bortreist noen dager

Og bodd i denne byen
dette hotellet
Et hemtrevligt hotell på alle måter, men som absolutt alle hoteller jeg har bodd på - og det begynner jo å bli en del - var nattlampa ganske håpløs for de (deriblant meg) som er avhengige av å lese på senga. Altså man kan ikke ha en vanlig bordlampe som leselys!

Og dermed har jeg startet nok en ny serie. "Leselamper på hoteller". Fortsettelse følger så fort jeg havner på hotell igjen. Og det blir antakelig dette hotellet. denne konferansen.
(Choice hotell : dere har enda litt tid på dere).

PS: Noen som har noen gode forslag på batteridrevne leselamper til reiser?

PS 2 : Og apropos omtalte konferanse : Trender, trendelser og hendelser. Høres rimelig trendy ut og det kan det jo hende at det blir også. (Ikke særlig morsom blødme dette, nei).

Ps 3 : Den forrige konferansen var for tre år siden og da var det temaet "ondskan" i barne- og ungdomslitteraturen som ble behandlet fra alle tenkelige og utenkelige synsvinkler. Nesten litt ut i parodien. Andre titler har vært : Ta boka og spis den. Og altså til neste år er det hendelser som er trenden.

2 kommentarer:

Tonita sa...

"Lightwedge paperback. A completely new way to look at light for reading - light on the page, not in your eyes"
står det på esken. Gubben har kjøpt julepresangen sin selv - vet ikke hvem giveren skal være, - muligens en eller begge døtre.

Kjøpt os Swang på Lysaker (båtbutikk)

40 timers lesetid på 4 AAA batteriet. To lysstyrker. LED-teknikk, ikke lyspærer. Dermed er prisen også fremdeles noe høy 298, - (ikke noe som selges i båtbutikker er billig!).

Men - jeg vet ikke hvordan den vil virke på en "normal" størrelse bokside.
Men ta en titt på produktene selv, - det finnes forskjellige modeller - selv om jeg ikke vet om Swang fører alle:
http://www.lightwedge.com/

elis lesebabbel sa...

Takk for et utmerket tips. Betaler hva som hest for godt leselys! Skal oppsøke stedet så fort jeg får tid.