tirsdag, oktober 31, 2006

Enda en norsk fantasy!

Hun er debutant.
Hun er norsk.
Og hun er (pur) ung.
(Har Gyldendal gjort den samme (den gang trippel-)tabben som de gjorde for noen år siden?)

Og boka heter Skjelkaagenten.
Handlingen her. Ganske innfløkte saker, hva!

De som er med:
To skjelkaagenter, en kvinnelig og en mannlig. Den mannlige munter og uansvarlig, den kvinnelige helt motsatt. (Mutt, sur og pessimistisk). De er en ikkeorganisk rase (som heter Den’Dn og Degilnide Mym’Hag )skapt av gudedronningen. Deres oppgave er å bestemme om et menneske skal få evig liv eller tvert i mot elimineres på sin 16-års-dag.) (Enten eller!)
En Halv-Fande (menneske med horn)
En fande til
3 ungdommer. (mennesker)
Diverse guder
En hund
Rekvisitter : diverse IT-utstyr

Boka er slettes ikke dum, den. Lett språk, humor er det jammen også. Individuelle personskildringer. Handlingen ikke for innfløkt, men slutten kanskje litt enkel? En absolutt hederlig debut, som det er grunn å ha forventninger til.

Haha: Gyldendal har gjort en tabbe på nettsia si. Kobla boka sammen med 10 - 12-serien. Bare se sjæl!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ikke så dum, den Skjelka-agenten. Men hvorfor sier du at Gyldendal kanskje har gjort den samme tabben som for noen år siden (regner med du sikter til Ragnhild Gylver og gjengen) hvis du synes boka til Holsve er bra? Da er det vel ikke noen tabbe? Hun ER ung, men hvis ungene trives med boka burde vi ikke holde det imot henne vel?

elis lesebabbel sa...

Noen ganger skriver jeg bloggposten i to omganger. Først før jeg har lest hele boka og så en konklusjon. Det kom nok ikke fram her. Du har sikkert lest den etter at jeg var helt ferdig. Men før jeg hadde lest boka var jeg altså litt bekymra men så ble jeg letta. Forfatteren har et forbedringspotensiale, men her var det mye bra. Om ungene trives med boka vet jeg foreløpig ingenting om.

Anonym sa...

Artig bok! Det kjem meir frå forfattaren etter kvart, både frå Skjelka-verda og kanskje noko anna.. Det blir bra..!