lørdag, november 04, 2006

Seriestart!

I min nye serie om kjente bibliotekarer starter jeg med Laura Bush som fyller 60 år i dag!!! Hun ble født i 1946 og er 7 år eldre enn meg! Og det viser at bibliotekarer er like forskjellige som folk flest. Noen er for eksempel kortere i huet enn andre når det gjelder menn. (Skal forresten hilse fra sjimpansene som synes at denne web-sida er diskriminerende!)

Her finner du flere verdensberømte bibliotekarer med Casanova som den mest spektakulære. Og hans liv ble filmet i 1976 av Federico Fellini med Donald Sutherland i hovedrollen. Men svært lite om hans bibliotekargjerning i denne filmen. Det ble lagt vekt på HELT andre ting! Typisk Fellini!!!

Tilbake til DAGENS jubilant som har lagt bibliotekarkarrieren på hylla : hun er neppe med i denne organisasjonen.

2 kommentarer:

HPL sa...

Ang. Barbara: Regner med at du har fått med deg denne, fra 2003.

elis lesebabbel sa...

Nei, denne hadde jeg ikke fått med meg, gitt! Takk skal du ha!!! Det finnes alle slags bibliotekarer, men heldigvis ikke så mange presidentfruer i standen!