torsdag, juni 15, 2006

Reiselektyre

Denne sommeren har funnet fram følgende bøker:
Først skal jeg lese Vernon God Little av DPC Pierre.

Det er en bok jeg lenge har hatt lyst til å lese, og da Kristin anbefalte den MÅTTE jeg bare ha den! Nr 1 på min optimistiske liste.

Deretter Fornuft og følelse av Jane Austen. Jeg bare elsker Jane Austens univers

Etterpå passer det fint med en historisk lesperoman fra victoriatiden:
Smaken av fløyel av Sara Waters

Så er det tid for litt svensk beinhard sosialrealisme:
Biskötarna av Lars Norén Sikkert trist som faen. Ari; go home!

Neste bok på lista blir Livsälskare, svartmålare. En fantasi om Goya av Artur Lundkvist. (16/7: omtale kommer muligens)
Kom ut første gang i 1974.

Til slutt Solstorm av Åsa Larsson som er en dyster krimroman fra Nordsverige.

Hvor langt jeg kommer i løpet av ferien er ikke lett å si. (Altså hva lesing angår). Men greit og ha i alle fall ferielektyreplanene klare.

26/6
Hah! Naa sitter jeg her paa en internettcafe i Paris og blogger aldrisaa lite grann. Tastaturet er helt annerldes enn jeg er vant til saa jeg blir litt lattermild! Og bloggen er paa fransk. Men naa blir det bloggepause til jeg kommer hjem igjen. Tenker verden er spent paa hvordan det gaar med reiselektyren!!! Han som satt i disken var dritsur men en soet jente som sitter ved siden qv meg hjalp meg litt igang!

16/7
Jeg kom nesten i mål, bortsett fra Solstorm som jeg leste etter ferien.

Ingen kommentarer: