mandag, desember 22, 2008

Jeg slipper vel ikke unna!

I min frankofile serien har jeg i dag kommet til et av 60 – åras store høydepunkter i den franske populærmusikken, nemlig Je t'aime moi non plus med Jane Birkin & Serge Gainsbourg.



Den gangen virkelig vågale greier! På You-tube- videoen ser vi derimot bare tekkelige turistbilder fra Paris. Opprinnelig ble sangen spilt inn med Brigitte Bardot så da kan vi jo spille den også. Hun synger da ikke SÅ mye dårligere!

Følg med neste mandag! Hvis jeg overlever jula kommer nok et høydepunkt fra den frankophoniske verden!

1 kommentar:

HPL sa...

For meg er denne sangen en höjdare i BBs sangkariere. Liker den mye bedre enn "Je t'aime", og den personen som gjorde meg oppmerksom på den var ingen ringere en Selveste Nils Pharo.
Det morsomme er jo at Gainsbourg skulle spille inn en reggae-skive på Jamaica og ingen av musikerne ante hvem denne uflidde framskmannen var. Den eneste franske låta de hadde hørt og likt var med en mann og ei dame som stønnet mer enn de sang. Men de husket ikke hva låta het. ;-)