søndag, september 02, 2007

Dilla på denne forfatteren!!

Jeg har fått fullstendig dilla på Jeanette Winterson. Tidsvokteren er forfatterens første barnebok og i følge The Times en bok som ”Må leses! ” Dette er en fantasy-bok og jeg har jo før blogget om mitt forhold til fantasy, men etter å ha lest to andre bøker av JW, og aller sist Ikke bare appelsiner, som jeg nettopp har blogget om er dette en bok som bare trengte seg fram.

Som alle veit trenger det ikke bety at du er en god barnebokforfatter fordi du er en god voksenbokforfatter, men noen ganger klaffer det. Har en følelse av at dette er en av de gangene.

Hovedpersonen i denne boka heter Silver, akkurat som hovedpersonen i Fyrvakt som jeg har blogget om før. Hun bor sammen men en grisk tante i følge vaskeseddelen. Betyr det at hun også er adoptivbarn slik som hovedpersonene i de andre bøkene jeg har lest? Og forfatteren selv?

En annen fantasybok av en svært kjent forfattere som også handler om tid er jo Momo av Michael Ende. Hva er det med tid som er så fascinerende og hvordan vinkler JW dette inn? Mer kommer ...

PS: I følge omslaget er denne boka for lesere mellom 8 og 14 år. Det må bety at den ikke er altfor krevende, så vi får håpe at ikke disse tidsgreiene er for kompliserte å følge med i.

Mer kommer...

Ingen kommentarer: