søndag, november 26, 2006

Navnesøstre

Nei, jeg skal heller ikke lese boka til Eli Hagen
Nei, jeg stemmer heller ikke på FrP
Nei, jeg synes heller ikke at Eli Hagen er noe fin på håret
Men Eli, en ting skal du ha!
Det stuntet du gjorde på slottsbakken under kongemiddagen for fem år sida er det få som gjør etter deg!
Jan Sigurd Østberg! Minneplakett på slottsbakken nå!

PS: Nå skal jeg gjøre noen navnestatistiske undersøkelser vedrørende min navnesøster og meg. (Takk til Ragnfrid som satte meg på ideen.) I følge statistisk sentralbyrå er det 8804 kvinner som har Eli som første fornavn og 4766 kvinner som har Eli som eneste fornavn. Det er 26 kvinner som har Eli som første fornavn, og Hagen som etternavn og 15 kvinner som har Eli som eneste fornavn, og Hagen som etternavn.
Videre er det 3, 2, 1 eller 0 kvinner som har Eli som første fornavn, og Frisvold som etternavn. Og : hvis det er flere enn en har de i tilfelle ikke telefon. Men man kan jo ikke utelukke at det kan finnes noen bortgjemt i vår grisgrente land eller for alt jeg veit kan det jo finnes en ekte navnesøster i en bortgjemt stamme i Amazonas. Eller hva med en aborginerstamme i Australia? Eli! HVIS det skulle være flere av oss der ute! Oppfør deg pent ellers kan noen tro det er meg! Jeg skal på min side love å gjøre MITT beste!

PS 2 : Tilbake til dagens tema. Ja jeg ER missunnelig for slottbakkestuntet.
PS 3 : Nei, jeg har ikke lappen. (Dessverre)
PS 4 : Jeg fikk en fantastisk ide! Hva med å lage et årlig slottbakkerace. Fra slottinngangen til Egertorget.
PS 5 : For mye slitasje på trappa?
PS 6: OK, da. Men hva hvis vi begrenset deltakerantallet?
PS 7 : Du gjettet riktig : mitt forslag er bare de med Eli som fornavn!
PS 8 : Hvor mange kjøretimer trenges for å kjøre ned slottsbakken. (Og treffe trappa?)
PS 9 : På tide å gå søndagstur!

Ingen kommentarer: