mandag, november 06, 2006

Fra selskapslivet

I serien Fra selskapslivet har vi nå kommet til NBUs høstfest! Kødda!!! Jeg mente selvfølgelig denne organisasjonen!! Begivenheten fant sted siste fredag i oktober. Og. Altså:
JEG har fått en priiiis! Og premien var et bilde! Av illustratøren Kristin Roskifte. Min medpristaker NRK fikk også et bilde men jeg fikk det fineste!

Og så var det talen. Da takket jeg min mor og min far og min familie og alle som har trodd på meg og alle som har støtta meg og alle... Nei da. Jeg dumma meg da ikke ut heller! Jeg brukte selvfølgelig mesteparten av taletida til å informere om skriveleiren. Først den første og så den neste. (Vær du trygg : mere skriveleirinfo kommer nok på denne bloggen etter hvert).

Og etterpå var det mat og drikke i sjenerøse mengder. Og jeg møtte mange hyggelige folk, både etablerte forfattere og medlemmer fra barne- og ungdomsbokforfatterutdanninga.

Og da festen var slutt tok vi drosjebil hjem
og sjåfføren spurte hvor vi skulle hen
Da stemte vi i det alle som én
Vi vet det men vi vi'kke si det!

(Bare tulla, man er da dannet i dannet selskap! Julebordsesongen har da ikke starta riktig ennå! )

PS 1: Det som er bra med en talerstol er at man slipper å tenke på å holde inn magen. Lurte på om jeg skulle dra den vitsen, men lot det (heldigvis) være.

PS 2: da jeg sto der og så utover forsamlinga tenkte jeg : Fy søren så mange GODE barne- og ungdomsbokforfattere vi har her i landet!

PS 3: Glemte å fortelle at Skriveleiren 2007 er støttet av Norsk kulturråd, Scheiblers legat og Norges Blindeforbund (Utdannings- og opplæringslegatet). Derimot fikk vi ingen støtte fra denne organisasjonen i år heller.

PS 4: NLBs hjemmeside er tilpasset blant annet for leselist og syntetisk tale. Ja da, designen kunne ha vært bedre! Nei da! Den derre dama på headingen er ikke spesielt pen! Ja da! Headingen er rotete! JAjajaja! Men det VAR altså ikke det som var poenget nå!

PS 5: Last but not least!
Kjære NBU! TAKK FOR PRISEN!

Ingen kommentarer: