torsdag, oktober 07, 2010

Så var spenninga over for denne gangen

Jeg regner med at alle har fått med seg hvem som til slutt fikk Nobelprisen i litteratur i år. For min del er jeg mer enn tilfreds med at prisen gikk til en som har vært lite nevnt i årets nobelprisspekuleringer. Det gjør jo heller ingenting at jeg faktisk har lest noe av denne forfatteren. Derimot blei jeg litt forbausa over at akkurat denne forfatteren ennå ikke hadde fått den! Eller for å si det på en annen måte, hvis noen hadde fortalt meg at han allerede HADDE fått den, hadde jeg ikke sett noen grunn til å betvile det. Men som alle veit, unnlatelsessynder er det nok av i Nobelprisens lange historie. For ikke å si omvendt.



Siden jeg har spilt 5 anglo - amerikanske låter i forbindelse med årets utdeling er det nå på høy tid å spille noe fra forfatterens eget hjemland. Siden jeg blei drit lei av El Condor Pasa for over 30 år siden etter at Simon og Garfunkel ... ja æsj, alt det her veit dere jo, ikke noe gæernt med peruiansk folkemusikk eller latinamerikanske gatemusikanter, det blei bare too much en periode, så i dag spiller vi litt andre rytmer.

Ingen kommentarer: