tirsdag, august 11, 2009

En trist nyhet

Da jeg var innom Platekompaniet i dag fikk jeg høre at Willy de Ville nettopp er død. En av rockemusikkens aller største er dermed borte. Han spilte fletta av de fleste og leverte alltid varene! I anledning denne triste begivenheten spiller vi derfor først Spanish Stroll fra relativt tidlig i karrieren og deretter den vakre sangen Love and Emotion



Og til slutt Stars that Speak fra den siste CD-en Pistola som kom ut i fjor. Dette utvalget skulle med all ønsket tydelighet vise denne artistens allsidighet. Willy deVille ble drøye 58 år og det er ingen alder for en rockemusiker!

5 kommentarer:

HPL sa...

Så vidt jeg skjønte på Happy Tom Skjeklesæther hadde vel Willy store dopproblemer mesteparten av sitt voksne liv, så derfor er det jo litt ironisk (det er kanskje ikke ordet) at det var kreften som tok livet av ham.
Husker jeg så Mink De Ville da de spilte på en av Rockpalast-sendingene på seint 70-/tidlig 80-tall, men fikk ikke skikelig fot for det. Kanskje syntes jeg at det ble litt for retro.
Størst sannsynlighet er det nok for at jeg var altfor umoden da jeg så det. :-)

elis lesebabbel sa...

Dette er nok musikk for folk som er tørre bak øra, ja!

Har ikke alle store rockere dopproblemer for resten?

Stig Elvis sa...

Halloen!
Kan jo vere at kreftsjukdommen var relatert til rusproblema...
Men det var triste nyheter ja. Langt meir trist enn at Michael Jackson tok same vegen.

TCB
Stig Elvis

elis lesebabbel sa...

"Langt meir trist enn at Michael Jackson tok same vegen" For gamle grinebitere som oss (meg) er det nok det, ja!

elis lesebabbel sa...

Og dessuten : kan Skjeklesæter bare holde tåta si!