mandag, februar 08, 2010

Peace of my heart

Jeg glemmer aldri første gangen jeg hørte denne sangen på radio. Det er for over 40 år sida. En alldeles sjelsettende opplevelse, da sang Janis Joplin i Big Brother and the Holding Company og det var jo tross alt da hun var på sitt beste. Siden gikk hun solo fordi plateselskapet skulle tjene store penger på henne og resten er historie som det heter. Den gang som nå, det er penga som rår! Før vi gir oss for i dag kan vi spille enda en sang fra denne tida, her et gnistrende konsertopptak av Combination of the two



Og da er det vel bare å skru opp volumet i de tusen hjem! Come to San Francisco, dance around / Yeah, you'll feel more, you'll feel more, you'll feel more/ Come to San Francisco and hear our sound/ Yeah, you'll feel more, you'll feel more, you'll feel more...

PS: dette er episode nr 101 i serien Høydepunkter fra mitt umusikalske surrehue! Det står det respekt av om jeg skal si det sjæl. Dessverre oppdaget jeg ikke dette før i dag, men er meget fornøyd med at høydepunkt nr 100 er viet Jacques Brel. Egentlig burde det kvalifisere til æresmedlemskap i fancluben!

Ingen kommentarer: