torsdag, september 20, 2012

Og så har man vært på bokfestival igjen

Siden jeg var plaget med den sedvanlige høstforkjølelsen fikk jeg ikke gått på noen arrangementer denne gangen, håper ikke at jeg gikk glipp av noe sjelsettende.

Her et oversiktsbilde tatt på søndagen, da jeg tok sjansen på å kreke meg ned til sentrum. At det var et heller nitrist høstvær kan selvfølgelig ikke Oslo bokfestival lastes for.

Så er vi vel klare for litt nærbilder av hva teltene kan inneholde av godbiter  "for å fremme boka og lesegleden" .
Her har vi noen stabler av et par bind i serien "En pingles dagbok" og et et bind av Doktor Proktor- serien. Muligens fjorårets til den nette sum av 149;- .

Her er "Den store kakeboka. Og som det skulle framgå: kaker nok til alle. (Burde kanskje også ha tatt med noe av cupcakelitteraturen. Hvert forlag sin cupcakebok! Nam nam! )



Fifty Shades of Gray. Hmm hmm.

Her stabler av Victoria Hislop, Cecilia Samartin, Jan Erik Fjell og en strikkebok. I år er det Mariusgensere som gjelder.

Ah, endelig fant vi Deichmanstanden, her to brave Deichkvinner som mer en villig demonsterer de nye lokalene Deichman en gang skal flytte inn i i en forhåpentlig ikke altfor fjern framtid. Til venstre Gjertrud Øvland som vant NM i litteraturformidling i år. Ingen stor overraskelse, dette KAN jo vi bibliotekarer. Gjertrud står også bak "Den store stygge bloggen om barnebøker".

"Småforlagene" har også fått sin avdeling,

deriblant Magicon Forlag, dessverre uten unge Størksen i dag. Derfor blir det ingen bilder av ham på herværende blogg! Bedre lykke neste gang, Svein!


Og hva ser vi her? Jo, stabler av Unni Lindell, Jørn Lier Horst, Jan Eirik Fjell, Tom Egeland, Anne B. Ragde  og ...

... ja, du gjetter riktig: Cecilia Samartin.


Så ruslet jeg bort til Norli - teltet i Universitetsgata for å sjekke hva slags godbiter det var å finne her.

Her var det pallesalg hvor du kunne sikre deg et kupp for noen skarve tiere.

For eksempel fjorårets hit, Julekuler, av Arne og Carlos. (Eller var det forfjorårets.)  Anyway; selvstrikkede julekuler kan man aldri få nok av! Og da er det sikkert smart å starte strikkinga så tidlig  som mulig. På en annen side: jul er det hvert år!

Bannerne langs med Karl Johan gjorde reklame for Matstreif i år. Da jeg ruslet ned på Rådhusplassen var det bare å konstatere at dette arrangementet var over allerede på lørdagen. Men som det skrevet står, vi lever ikke av brød alene.

PS: Da jeg gikk mot Nationaltheateret for å ta banen hjem fikk jeg  en brosjyre med tilbud om å  vinne en signert bok av ... gjett hvem! 

Ingen kommentarer: