lørdag, desember 01, 2012

"Hvis dere legger ned bua, legger dere ned en stor del av norsk ungdoms fremtid"

Av all verdens forjævligseringer som finner sted på kulturfronten for tida har vi i dag kommet til Skrivebua, som nok en gang trues av nedleggelse. Dette er et nettested som har betydd svært mye for så mange barn og unge siden 1997, ikke minst for synshemmede da Skrivebua selvfølgelig er tilrettelagt også for dem. Derfor er det ikke rart at også Norges blindeforbund på på sin facebookside legger ut linken til dette innlegget av Mira Ceti Andreassen(17)  & co  fra Aftenpostens Si:D -side.

Dette vil jeg oppfordre alle til å lese, da den sier mye om hva litteratur egentlig handler om.
«I det siste har jeg hatt en depresjonsperiode hvor angst og sinne kom på toppen. Da ingen andre kunne hjelpe meg, ikke psykolog, ikke foreldre, ikke søsken og ikke venner, det var da Skrivebua og vennene fra Skrivebua var der for meg ... Jeg delte tekstene mine på Skrivebua, og jeg fikk støttende og oppmuntrende tilbakemeldinger. Jeg begynte sakte å få selvtilliten og smilet tilbake, og nå går det lettere, alt takket være Skrivebua.no.» Ida (14)
Ikke legg ned Skrivebua!

Ingen kommentarer: