fredag, juni 24, 2011

Just one more thing ...

Så døde Colombo .... eller jeg mener jo Peter Falk. Vi som har levd en stund og husker detektimen på fredager, den gangen det bare var én kanal etc etc glemmer vel aldri Colombo og spesielt da han snur seg og sier sin berømte replikk; Just one more ting...



Skuespilleren var også en prima karakterskuespiller. Og spilte blant annet i filmen A Woman Under Influence sammen med Gena Rowland. Da spilte han en velmenende men klossete ektemann. Selv om det nå er nesten 40 år siden filmen gikk på kino husker jeg fremdeles scener fra denne filmen. Jeg har også sett Griffin og Phoenix. IMDB sier at dette er en TV-film men jeg er ganske sikker på at jeg har sett den på kino! Falk hadde glassøye og var jo ikke akkurat noen skjønnhet men hadde en fantastisk utstråling!

PS: Kanskje jeg for en gangs skyld har greid å legge ut dette før en viss annen person... Jasså ikke det, nei! Ja ja, det er BARE å gratulere!

2 kommentarer:

HPL sa...

"Griffin & Phoenix" husker jeg at jeg likte godt. Var det ikke en scene der han knuste en hel haug med bilruter etter å ha vært med i en begravelse? Den gjorde inntrykk.
Har du sett ham som Pedro Carmichael i "Aunt Julia & The Scriptwriter". Filmen er småmorsom, men han løfter den skikkelig.

elis lesebabbel sa...

Nix. Ikke Himmelen over Berlin heller men det må jeg se å få gjort noe med!