mandag, november 02, 2009

Og så var spenninga utløst for denne gangen!

Som vel de fleste burde ha fått med seg nå, ble disse nominert til Brageprisen i klassen barne- og ungdomslitteratur:
  • Maria Parr: Tonje Glimmerdal
  • Bjørn Sortland: Det hjertet husker
  • Annette Münch: Jenteloven
  • Lars Mæhle: Landet under isen
Ikke for å skryte men jeg synes vel at jeg har truffet ganske bra i mine gjetninger!
  • Både Tonje Glimmerdal og
  • Det hjertet husker sto på lista mi. (NRK nyheter : Hilde Kramer var også med på boka. Hadde liksom ikke blitt helt det samme uten illustratøren!).
  • At Lars Mæhle ble nominert for fantasy-mursteinen Landet under isen blei jeg jo heller ikke forbausa over , dette er en imponerende og godt gjennomført bok innafor sjangeren.
  • Så konstaterer jeg at Anette Münch er nominert for boka Jenteloven, en helt grei bruksbok som jeg tidligere har blogget om her. Nå klarer ikke jeg å se storheten i denne forfatterens litterære produksjon, men regner med at i hvert fall forlaget gnir seg i henda og spretter sjampisen! Eller bestiller i det minste marsipankake hvis AKAN-ansvarligen protesterer.
Hvor mye sjampis eller annet flytende JURYEN har unnet seg under juryarbeidet er sikkert top secret men vi får regne med at de skiltes som venner.

Og hvem som bør få den endelige prisen til slutt har jeg jo vært inne på før noen ganger så det gidder jeg ikke å mase mer om nå!

Ingen kommentarer: